Årsmöte och spelträff i Herrljunga 2014

Lördagen den 29 mars hölls årsmöte för Västergötlands Dragspelsförbund mitt i hjärtat av Västergötland – närmare bestämt i Mosslanda utanför Herrljunga. Samtidigt passade vi på att ha en spelträff. Vi får ju inte glömma vad förbundet finns till för – att spela och lyssna till dragspelsmusik.

gemyt-runt-bordet

Vi inledde med årsmötesförhandlingar och en styrelse valdes för att ta sig an den spännande framtiden. I den nya styrelsen 2014 ingår följande personer:

Stefan Wenerklang – Ordförande -2014
Torsten Wahlström – Vice ordförande -2014
Malena Wenerklang – Kassör -2014
Göran Johansson – Sekreterare -2014
Patrik Eriksson – Ledamot -2014

Som suppleanter har vi följande härliga stab av ungdomar:
Marcus Löfdahl -2014
Jesper Lindholm -2014
Fritiof Hedman -2014
Björn Restin -2014
Louise Wallin -2014

När årsmötet var avklarat var det dags för en fika innan vi tog fram våra instrument och började att spela. Det spelades tillsammans, det spelades för varandra i både mindre och större grupper. Även soloinsatser kunde avnjutas. När vi stillat den värsta spelklådan var det dags för en fantastiskt god 3-rätters supé. Denna serverades i en mycket mysig miljö och genast spred sig en gemytlig stämning runt borden.

Efter maten var vi spelsugna igen, så ganska omgående var vi omslutna av ljuvlig musik. Unga och de som var något mindre unga spelade återigen tillsammans. Framtiden ser verkligen ljus ut! Framåt 23-tiden var det dags att avrunda och ännu en gång var det ungdomarna som höll ställningarna ända in i det sista. Dessa unga dragspelare är verkligen entusiastiska!

ganglat-fran-appelbo